2012. március 28.

TAVASZI, CSIRKÉS TORTÁCSKÁK


Remek módja a hűtőben talált maradékok ötletes felhasználásához. Nem volt kedvem ma vásárolni menni, és feltérképeztem az itthon fellelhető alapanyagokat. Eszembe jutott, hogy kaptam ajándékba 12 cm átmérőjű tart formákat. Édeset nem akartam készíteni, de szerettem volna kipróbálni. A hűtőben árválkodott 1 fél csirkemell és így ötlött az eszembe a sós tortácskák. A tészta roppant egyszerű, a tölteléket pedig tényleg úgy variáljuk, ahogy kedvünk tartja.

Most leírom, hogy én miket pakoltam össze a kosárkákba.

Hozzávalók

Tészta

20 dkg liszt
10 dkg vaj
1/2 dl hideg víz
1 k.k. só

Töltelék

25 dkg csirkemell
5 dkg zöldborsó
1/2 szál póré
5 dkg juhtúró
5 dkg tehéntúró
2 dl tejföl
1 tojás
10 dkg reszelt sajt
csirke fűszer, bors, só


Elkészítés

A lisztet szétmorzsoljuk a vajjal, majd a vízzel és sóval összegyúrjuk.Kinyújtjuk és korongokat szaggatunk, amivel kibéleljük a formákat.  A sütőt 180 fokra melegítjük, a tésztát 5-6 prcig elősütjük.
A csirkét nagyon apró kockákra vágjuk, kevés vajon megpirítjuk, hozzáadjuk a zöldborsót , a legvégén pedig a pórét.Csirkefűszerrel és borssal ízesítjük.A sóval óvatosan, mert a juhtúró sós.





Közben a túrókat a
tejföllel és tojással összekeverjük és ráöntjük a csirkére. A formákat megtöltjük, a tetejére sajtot halmozunk, és kb. 20 perc alatt készre sütjük.
Nekem maradt még tésztám, ezért díszítettem a tetejét, de ez hanyagolható.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...